back to weblogVakantie aan zee

Afgelopen donderdag had Mark-Jörg avond en nachtdienst in Hardenberg en ter compensatie had hij de vrijdag vrij. En aangezien er geen barende vrouwen zich hebben aangediend heeft hij heerlijk kunnen slapen, waardoor hij de volgende ochtend fris en helder thuis kwam. En dus konden we gelijk inpakken en zijn we na het middageten vertrokken naar Den Helder. Mijn ouders staan daar namelijk de hele maand augustus op een camping en wij hebben voor een weekendje in het hotel Lands End gezeten, vlak bij de camping. Na de lunch zijn we dus in de auto gestapt. Lenci sliep binnen een paar minuten en vlak voor we de straat uitreden klonk er vanuit Roan's stoel: Dag dag huis!
Na een half uurtje sliep hij ook en reden we met Shania Twain in de cd-speler richting Den Helder.
Daar aangekomen zijn we eerst even langs de camping geweest en na een heerlijk kopje thee, reden pa en ma ons voor naar het hotel. Aangezien Lands End naast het vertrekpunt van de boot naar Texel ligt zaten we al snel in een file en na een paar zijweggetjes, klem zitten wegens een asociaal geparkeerde auto kwamen we uiteindelijk toch bij het hotel. Niet dat we enig idee hadden hoe we nou gereden hadden, maar ach, dat was voor latere zorg.
Eerst even inchecken, spullen naar de kamer brengen, genieten van het uitzicht (kamer met uitzicht op zee en Texel)

uitzicht

en dan weer naar de camping, want opa moest pannekoeken bakken.

Terwijl Lenci alvast wortelhapje kreeg (wat ze inmiddels steeds lekkerder vindt), liep Roan constant naar het keukenkastje van oma, want daar staat een mooie ronde, oranje-zwarte koektrommel die hij heeeeeel goed kent. Scheef hoofdje naar oma: mjam mjam? Terwijl zijn hand al voorzichtig richting trommel reikt. Nou vooruit dan maar, nog eentje.
Hoewel de pannekoeken heerlijk zijn, blijken 2 flessen Lidl kant en klare pannekoeken poeder niet genoeg voor 4 volwassenen en 1 kind, dus oma gaat maar aan de boterham met ragout (heerlijk op de pannekoek) en tot mijn grote verbazing heeft Roan ook liever een boterham. Het is namelijk een zoveel granen, pitjes, veel te gezonde boterham (misschien blijkt hieruit wel hoe ik zelf erover denk ;-)) en hij smikkelt hem zonder beleg op. Daarna nog lekker toetje en dan is het de hoogste tijd voor de kinderen om naar bed te gaan. Dus terug naar het hotel. (Pa reed wederom voorop zonder omwegen, zodat we deze keer de weg zouden kunnen onthouden)
Kinderen snel de pyjama aan en met een dikke kus en liedje/gebedje in bed.
De opstelling van de kamer was als volgt:

opstelling kamer

en wij waren een beetje bang hoe het slapen zou gaan. Maar rond half 9 sliep Lenci heerlijk en werd niet wakker van de geluiden om haar heen. En Roan viel uiteindelijk om half 10 in slaap, ondanks dat hij het toch wel super gezellig vond dat wij bij hem op de kamer waren en hij zo zijn spenen bij Lenci in bed kon gooien.
Ik ben lekker in bad gegaan en na een overheerlijk kopje thee en Lenci voeden zijn Mark en ik ook gaan slapen.

De volgende ochtend wakker worden met het geluid van de branding. Oh wat heerlijk. Ik heb gelijk de gordijnen open gedaan en genoten van de aanblik van de zee. Daarna luisterde ik pas naar de protesterende stem achter mij van Mark-Jörg die nog niet zo wakker was als ik en al dat licht maar niks vond. Vervolgens ontbijt in het hotel. Ze hadden er helaas geen kwark, dus Roan heeft het gehouden bij anderhalf suikerbroodje en een hap ontbijtkoek. Mark en ik hebben genoten van de bacon en eggs.

ontbijt

Zoals je ziet smaakte de thee Roan ook erg goed.

Daarna op naar de camping, waar Roan's eerste gang (na het hallo zeggen tegen opa en oma) het keukenkastje was ;-)
En oma zou oma niet zijn als ze niet toegaf.
Die ochtend zijn we lekker naar het strand gegaan. Het was wel een beetje koud, maar over het algemeen droog, dus het was prima te doen.
Roan begon helemaal te stralen toen hij de zee zag. Dit herinnerde hij zich nog wel. Rond moederdag zijn we namelijk ook daar geweest toen mijn ouders op de camping stonden. En een jaar geleden heeft hij gezwommen daar in zee, maar ik denk niet dat hij zich dat nog herinnert. Deze keer was het te koud om te zwemmen, maar schelpjes zoeken met opa en oma ging uitstekend.

schelpjes zoeken

En het was ook zeker weer om te vliegeren, de wind woei hard genoeg ;-)

vliegeren

Helaas kon Roan's vlieger maar 5 beaufort aan en het waaide zeker 6 beaufort, dus de vlieger stortte vaak ter strande. Maar dat mocht Roan's pret niet drukken. Hij vond het geweldig.

Ook Lenci genoot van de zee en alle nieuwe indrukken. In de draagzak bij mij voor kon ze alles mooi bekijken en luisteren naar de zee en de wind. Het was wel erg vermoeiend en op den duur viel het me op dat ze wel erg veel voorover ging hangen. Madammeke sliep. En ze heeft zeker wel 3 kwartier geslapen. Ze werd zelfs niet wakker toen we even bij het strandpaviljoen warme chocolademelk met slagroom gingen drinken.
Weer terug naar de caravan. Boterhammetje eten. Roan lekker met MJ op het bed van opa en oma, Lenci op een opblaasmatrasje met opstaande rand, dekentje erover en we hebben 2 uur lang geen kind aan ze gehad.
Daarna nog even snel naar het centrum om te kijken of ze die ontzettend leuke sandalen die ma had gekocht ook in mijn maat hadden, maar helaas. Dus toen maar naar het hotel, waar wij pa en ma op een etentje hebben getrakteerd. We hebben heerlijk gesmuld. Ma van een vispotje, pa van een "gewone" schnitzel, Mark-Jörg van een mixed grill en ik van een kip sate. Roan had een kleinere kipsate, maar heeft voornamelijk genoten van stokbrood met kruidenboter. En Lenci heeft genoten van haar worteltjesprut ;-). Het ijs als toetje viel ook bij iedereen in de smaak. En wat dacht je van de boot richting Texel die elk half uur heen en weer voer. We zaten precies tegenover het aanlegpunt. Dus Roan heeft wat keren: dagdag! geroepen. En als de boot weg was, zag hij de windmolen die iets verder stond. Schitterend vond hij dat. Binnen de korste keren kon hij de beweging nadoen.

Het voordeel van in het hotel eten, was dat we heel snel de kinderen in bed hadden liggen. Lenci althans. Die was erg moe en sliep heel snel. Roan is lekker met MJ in bad geweest. Daarna ook Roan naar bedje. Het duurde nog wel een uurtje voor hij sliep, maar uiteindelijk was ook hij in dromenland, met zijn hoofd aan de andere kant als dat we hem erin hadden gelegd ;-)
En uiteraard ben ik weer in bad geweest en daarna snel even wat foto-tjes gemaakt van Texel bij nacht

texel bij nacht

en van de slapende kinderen

Lenci

Roan

De volgende ochtend hebben de kinderen ietsje uitgeslapen tot wel 8 uur!! Wat een luxe ;-)
En ze waren lekker uitgeslapen

wakker

Lekker ontbijten, toen weer snel naar de kamer om op te ruimen, in te pakken en nog even een paar foto's van het uitzicht te maken.
Dus ik doe enthousiast de balkondeur open.............................................en waai zowat over de reling naar beneden (we zaten op 4 hoog).
Wat een wind!! En wat een geweldig uitzicht.

uitzicht

Beneden afrekenen en snel naar opa en oma toe. Na een heerlijk stukje taart (had Mark-Jörg tegelijk gemaakt met zijn verjaardagstaart en ingevroren) hebben we lekker buiten gezeten in de zon. En Roan ging samen met opa en oma appeltjes plukken.

appeltjes plukken

Middageten hebben we lekker buiten gedaan en toen de kinderen op bed lagen heb ik nog heerlijk met mijn ouders van het zonnetje genoten. Helaas begon het toen te betrekken en nog voor de kinderen wakker waren moesten we de voortent in en begon het te regenen. Dat regenen veranderde in gieten en uiteindelijk was het gewoon een stortvloed wat we over de caravan en voortent kregen. Maar voor een kind mag dat de pret niet drukken. Ook in en met de caravan kan je spelen

spelen

En bij opa op schoot was Lenci tijdelijk ook rustig

schoot

Tegen het einde van de middag wilden we toch wel iets gaan doen, dus zijn MJ, pa, Roan, Lenci en ik naar het Marine museum gegaan. Ma bleef achter om de piepers te jassen en de boontjes te doppen. Gelukkig was het droog toen we er waren en konden we een duikboot, mijnenveger en een ramschip van binnen bewonderen. Eerlijk gezegd vond ik alle trappetjes in de duikboot best wel eng. Ik heb dieptevrees en als ik dan ook nog moet opletten of mijn kinderen veilig naar beneden en boven komen dan vraagt dat wel veel van mijn zenuwen. Maar goed, binnenin en in de andere boten was het prima te doen. Opa heeft Roan regelmatig onder zijn hoede genomen en hem de trappen op en af geholpen. MJ had Lenci in de draagzak. Vooral het ramschip vond Roan geweldig. Allemaal trappen en drempels. Bovenop het dek zag hij een "mab", wat dus een mast is. En de pret was helemaal compleet toen opa in de kanonnenruimte heel hard: BAM riep. In eerste instantie schrok Roan zich een hoedje, maar daarna kon hij er geen genoeg van krijgen. Helaas ging het museum om 5 uur dicht, dus toen zijn we weer naar de caravan gegaan, alwaar het eten bijna klaar was.

caravan

Na de maaltijd was het de hoogste tijd om weer richting Meppel te gaan. Dikke knuffels en kusjes uitgedeeld aan (o)pa en (o)ma, kinderen in de auto gehesen en karren maar. Lenci viel al snel in slaap, Roan is de gehele tijd wakker geweest. Iets buiten Den Helder nog even snel een sms-je naar oma gestuurd met de mededeling: mama, mama, MAIS!! Door de hevige wind hebben we heel voorzichtig gereden op de afsluitdijk en rond 9 uur waren we weer thuis. Snel de kinderen in bed (dus boven even snel een schone luier om, wat niet zo goed ging, aangezien Roan zich losworstelde van MJ en toen precies tussen onze kussens is ging zitten plassen, zodat ik gelijk ons bed kon verschonen) en toen met een grote pot thee lekker op de bank zitten. We hadden dan officieel onze vakantie al gehad, maar dit weekend voelde als een echte vakantie! En we zijn alle 4 nog meer verliefd op de zee als we al waren!! Heerlijk zo'n weekendje uitwaaien. Fijn dat jullie zo genoten hebben.

(O)Mamma - 15 Augustus '05 - 22:00

Wat een aangenaam geschreven relaas van jullie dagen. Sterk dat jullie het aangedurfd hebben om met twee kinderen op hotel te gaan. En dat ze zo goed geslapen hebben. Genieten was het!

Els en Maya-Li - 15 Augustus '05 - 22:24

Fijn dat jullie zo'n mooi en gezellig weekend hebben gehad! En jullie uitzicht was zeker mooi!!!

Groetjes Lucie

Lucie - 16 Augustus '05 - 09:49

hai annelies en MJ
fijn dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad. mooi verhaal.
helaas nu weer terug naar de realiteit. maar af en toe nog lekker wegdromen naar dit weekendje is ook leuk.
gr jannet

jannet () (link) - 17 Augustus '05 - 19:15

Heel gezellig deze dagen met jullie te hebben kunnen meemaken. En wat een leuke foto's van de kinderen. Fijn dat jullie zo hebben genoten. Aanbevolen voor meer van dit soort verhalen. Veel liefs en groeten van ons beiden in den Haag.

Opa en Oma H () - 20 Augustus '05 - 17:20

Hallo, daar ben ik ook weer eens. Zeg las ik dat nu goed? Krijgt Lenci een wortelhapje? Doen jullie dat echt? Het is toch geen konijntje?

haha, just kidding. Zo te zien hebben jullie het daar goed gehad. mooi zo. Leuke foto's ook. ziet er leuk uit allemaal...

groetjes...

Meindert (link) - 20 Augustus '05 - 21:59

Hoi Mein, langs niks van je gehoord inderdaad ;-)
Jaha, we laten Lenci studeren voor konijn. Kijk het zit zo: Roan is gek op konijnen, zoals je in eerdere logs hebt kunnen lezen. Nijnijn voor, nijnijn na.
Maar wij hebben geen plaats in onze tuin voor een konijn. Dus leek het ons handig om Lenci wortelprut te geven, dan lijkt ze een beetje konijnenachtig dus is Roan tevreden en zij kan tegelijk een warme hap leren eten. Twee vliegen in 1 klap noemen ze dat...snappie?!

Annelies () - 25 Augustus '05 - 19:43

Als er iemand genoten heeft dan wij wel!!
Vooral van Roan:-) en van zijn genieten.
Dat jullie er ook waren..., nou ja, dat was nu eenmaal nodig om Roan en Lenci te zien:-))

Ettje () (link) - 29 Augustus '05 - 23:10

Trouwens, die koektrommel kent hij nog van de vakantie van vorig jaar in de voorjaarsvakantie, toen we samen met jullie in Nieuwleusden waren. Ik vind zijn geheugen formidabel!!

Ettje () (link) - 30 Augustus '05 - 09:53

Very interesting and professional site! Good luck!

Iren () (link) - 14 Maart '06 - 10:27

Very interesting & professional site. You done great work.

jon () (link) - 18 Maart '06 - 14:07

Hi you have a nice homepage

Sung () (link) - 19 Maart '06 - 08:54

Hello! Very interesting and professional site.

priscilla () (link) - 19 Maart '06 - 22:14

Naam:
Persoonlijke info onthouden?

Email:
URL:
Reactie:Emoticons

Laat zien dat je van vlees en bloed bent; vul even de vraag in en dan kan je reactie geplaatst worden
Wat zijn de laatste twee letters van het alfabet?

( Register your username / Log in )

Kattenbel: Ja, stuur mij email als iemand anders reageert.

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.

Zoek!

Linkdump

+ 47 - 49 | § Eten

Wij eten vandaag aardappels met witlof en hamburgers of kipburgers.
Of, als Mark-Jörg op tijd naar huis kan komen en ik hem zo gek kan krijgen, chinees :-D
Heb echt geen zin om te koken ;-)

Wat eten jullie?

+ 44 - 42 | § heet

De buitenthermometer geeft aan dat het nu (vrijdag om half 2) 46 graden is....

(Lees meer)

+ 49 - 49 | § Eten

Wij hebben vandaag tomaten/groentesoep met stokbrood en kruidenboter gegeten.

Wat hebben jullie gegeten?

+ 53 - 44 | § Hobby's

Ik ben gek op hobby's. Ik heb er dan ook heel veel ;-) (Lees meer)

+ 43 - 51 | § Emoties

Soms, als je foto's van de jongste aan het nemen bent, willen de oudste 2 ook graag op de foto. Over het algemeen teken ze dan hun tong uit of trekken een ander raar gezicht.

Maar deze keer vroeg ik ze om bepaalde emoties uit te beelden...

(Lees meer)

+ 178 - 53 | § Breastfed babe

Nika is breastfed babe van de maand!!!

Kijk maar op ikgeefborstvoeding :-D

+ 52 - 43 | § Appeltaartbrood

Zoals jullie misschien wel weten hebben wij een broodbakmachine. Die gebruiken wij echter momenteel niet (geen tijd voor). (Lees meer)

+ 57 - 55 | § Voedingskussen

Kijk hier eens!!!
Helemaal van mij! Helemaal zelf gemaakt!!
Trots!!!!

+ 55 - 59 | § Traumacentrum

Maandag MJ in traumacentrum! Voorlopig de laatste keer.

+ 46 - 52 | § Dom dom dom

Nooit voordat iets voorbij is, al zeggen dat het meevalt... (Lees meer)